Σελίδες

Thessaloniki video tour

25/6/17

Γιατί κανείς δεν θέλει να καθίσει στον βρετανικό θρόνο




«Αν υπάρχει κάποιος στη βασιλική οικογένεια που θέλει να γίνει βασιλιάς ή βασίλισσα; Δεν νομίζω», ήταν η αφοπλιστική...
απάντηση του πρίγκιπα Χάρι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο αμερικανικό περιοδικό Newsweek, προσθέτοντας ότι οι Βρετανοί γαλαζοαίματοι το κάνουν περισσότερο «για το καλό του λαού».

Ο πρίγκιπας Χάρι μίλησε ακόμη και για την εμπειρία που βίωσε όταν ήταν 12 ετών, ακολουθώντας το φέρετρο της μητέρας του, πριγκίπισσας Νταϊάνα, στην κηδεία της, τονίζοντας ότι από κανένα παιδί δεν θα πρέπει να ζητείται κάτι τέτοιο.

«Δεν νομίζω πως θα έπρεπε να ζητείται από κάποιο παιδί να κάνει κάτι τέτοιο, υπό οιεσδήποτε συνθήκες. Δεν νομίζω ότι θα συνέβαινε σήμερα».

Το 1997, ο Χάρι μαζί με τον πατέρα του πρίγκιπα της Ουαλίας, τον παππού του δούκα του Εδιμβούργου, τον 15χρονο τότε αδελφό του δούκα του Κέμπριτζ και τον θείο του Τσαρλς Σπένσερ ακολούθησαν την νεκρώσιμη πομπή στους δρόμους του Λονδίνου.

Ο νεαρός πρίγκιπας, ο οποίος πρόσφατα δήλωσε ότι χρειάστηκε να συμβουλευτεί ειδικό για να αντιμετωπίσει τον θάνατο της μητέρας του, δήλωσε: «Η μητέρα μου είχε μόλις πεθάνει και εγώ έπρεπε να περπατήσω για μεγάλη απόσταση πίσω από το φέρετρό της, περιστοιχισμένος από χιλιάδες ανθρώπους που με κοιτούσαν ενώ εκατομμύρια άλλοι με παρακολουθούσαν από την τηλεόραση».   Ο Χάρι μίλησε ακόμη για το ρόλο του ίδιου και του αδερφού του γύρω από τον «εκσυγχρονισμό της βρετανικής μοναρχίας», ενώ εξήρε την «αξιοθαύμαστη» γιαγιά του που αφήνει τους νεότερους γαλαζοαίματους να λειτουργήσουν με το δικό τους τρόπο.

Η συνέντευξη του πρίγκιπα αναμένεται τόσο να συγκινήσει όσο και να προβληματίσει, αφού επί της ουσίας υπαινίσσεται ότι οι διάδοχοι της βασίλισσας Ελισάβετ θα την διαδεχτούν επειδή είναι υποχρεωμένοι και όχι επειδή το θέλουν.

«Είναι δύσκολες οι ισορροπίες. Δεν θέλουμε να χαθεί η μαγεία. Ο βρετανικός λαός και ολόκληρος ο κόσμος έχουν ανάγκη από τέτοιους θεσμούς».

Ο Χάρι εξήρε την μητέρα του πριγκίπισσα Νταΐάνα για τον ρόλο της να του δείξει την καθημερινή ζωή σχολιάζοντας ότι ο κόσμος θα «εκπλησσόταν» από το πόσο απλή είναι η ζωή του ίδιου και του αδελφού του πρίγκιπα Ουίλιαμ.

«Κάνω μόνος τα ψώνια μου. Κάποιες φορές. Ανησυχώ ότι κάποιος μπορεί να με φωτογραφήσει με το κινητό του. Αλλά είμαι αποφασισμένος να κάνω μια σχετικά φυσιολογική ζωή και αν είμαι αρκετά τυχερός να αποκτήσω παιδιά, να έχουν και εκείνα την ίδια ζωή. Ακόμη και αν ήμουν βασιλιάς, θα έκανα μόνος μου τα ψώνια μου».